středa 10. srpna 2016

Stříhaný tvarohový závin s borůvkami




Mám oblíbená těsta se kterými se výborně pracuje a toto je jedno z nich.
Najdete ho u mě na blogu pod názvem "povidlové buchty"  a můžete ho použít hned na několik druhů sladkého pečiva.
Původně jsem chtěla udělat obyčejný závin s tvarohem, ale v lednici bylo pár zahradních borůvek a pro dvě děti by to bylo spíš pro zlost, než na jídlo.
Rozhodla jsem se tedy, že udělám stříhaný závin a pro ozvláštnění přidám i dvě hrsti borůvek.
Pokud chcete zvolit jinou náplň, tak záleží čistě na vaší fantazii a chuti.
-
Recept na těsto najdete tedy u zmíněného odkazu. Příprava je stejná jen s tím rozdílem, že místo sádla jsem dala rozpuštěné máslo a cukru můžete dát klidně i 150g . 
Pokud zvolíte povidlovou náplň, tak stačí těch 120g.
-
Na tvarohovou plňku budete potřebovat:

1 tvaroh 250g  ( z alobalu )
3 lžíce moučkového cukru
1 lžička kukuřičného škrobu
vanilka ( cukr/lusk/tresť )
kůra z jednoho citrónu
a
napůl vyšlehaný sníh ze dvou bílků

Pokud najdete využití pro dva bílky jinde v kuchyni, tak je dávat nemusíte, ale já nerada něco vyhazuji. Po hodině kynutí Těsto rozválejte na cca 1cm silný obdélník a potřete tvarohem. Posypte borůvkami a zarolujte. Spoj důkladně zaštípněte prsty a otočte vespod.
Závin přeneste na plech (nejspíš do úhlopříčky) s pečícím papírem a nechte 30 minut pod utěrkou kynout.
Nůžkami stříhejte do 3/4 1.5-2 cm  silná kolečka. Překládejte střídavě na pravou a levou stranu. Potřete mlékem s rozšlehaným vejcem a pečte v předehřáté troubě na 180°C cca 35-40 minut.
-
Pokud chcete vyzkoušet dva druhy náplně, tak vám těsto bohatě vystačí na dvě menší nohavice, které se dají péct současně na jednom plechu.



Dobrou chuť  !

Žádné komentáře:

Okomentovat