pátek 1. dubna 2016

Banánová bábovka



U nás doma se bábovky moc nepečou. Třené těsto je pro nás suché a ničím nás neoslovuje.
U téhle bábovky je to ale jiné. Tahle je dobrá, vlhká a pokud se nesní hned, tak i dlouho vláčná zůstane. 
Tento recept mám od své maminky a ta zase od kolegyně z 
práce a ta zase od jiné kamarádky ...  
Nikdo už nevíme, kde tenhle recept má svůj původ. 
Je to už spousty let, co ji s úspěchem pečeme ;-)
Fajn je, že pokud se vám doma nahromadí více banánu, než jste schopni sníst, stačí je jen pomačkat vidličkou a po třech dát zamrazit. Při mrazení banány zesládnou a upečená bábovka mi přijde i voňavější. 
Dnes jsem ale pekla z čerstvých banánů. Po Velikonocích nám tu jich dost zůstalo. 



400g  polohrubé mouky
3 žloutky
200g cukru krupice
1 kypřící prášek
3 zralé banány
100g másla + na vymazání formy
100ml šlehačky 
sníh ze tří bílků + špetka soli
(rum, čokoláda)



Banány si oloupejte a rozmačkejte se dvěma lžícemi rumu.
Žloutky, cukr, rozpuštěné máslo a šlehačku vyšlehejte do pěny. V původním receptu je 33% šlehačka, ale já používám jen 12% a myslím, že to bohatě stačí. Gumovou stěrkou zapracujte nejprve banány a později mouku s kyp.práškem a velmi lehce i tuhý sníh ze tří bílků.
Kdo má rád, tak může přidat i kousky čokolády ;-)
-
Formu na bábovku si vymažte máslem a vysypte strouhankou, kokosem a nebo jako já dnes rozmixovanými ovesnými vločkami .
-
Bábovku pečte 1 hodinu na 180°C 
Na konci pečení píchneme do bábovky špejlí a pokud se na ni těsto nelepí, tak máme hotovo.
Pokud ano, tak přidáme 10 minut pečení.

Dobrou chuť  !

Žádné komentáře:

Okomentovat