neděle 10. dubna 2016

Vepřová žebra grilovaná v BBQ omáčce




Musím veřejně přiznat, že tohle je snad jediný recept, při kterém si slintám do klávesnice !
Grilovali jsme v sobotu a dnes v neděli bych si je dala klidně znova.
Pokud jen trošku máte možnost něco ugrilovat, tak do nich rozhodně jděte ;-)
-
Někde jsem viděla Michaela Dobromila Klímu, který se naučil vařil v Alcronu a žije a vaří dlouhá léta v Americe mluvit o grilování tam.
Bylo to velmi poučné a musím říct, že konečně ty žebra chutnají tak, jak jsem si vždycky představovala.

Vepřová žebra
sůl a pepř
domácí BBQ omáčka
a hlavně grill

Důležité pro šťavnatost je předpéci si žebra doma v troubě. 
První co ale musíte udělat je, že blánu co je na spodní straně kostí strhneme. 
Stačí na jedné straně podebrat nožem a pak už jen opatrně prsty táhnout. Pomoci si můžete i utěrkou, ale nebylo to potřeba.


Je to velmi důležité, proto že koření se dostane lépe k masu a hlavně se vám žebra na grilu nebudou kroutit.
Podle Mika si můžete namíchat suchou směs koření 
( majoránka, pepř, mletý zázvor, mletý hřebíček, chilli, tymián, paprika, muš.květ)
a koření vmasírovat do žeber a dát péci do trouby.
-
Já ale věděla, že BBQ omáčka bude hodně nachucená a přišlo mi to moc.
Proto jsem použila jen hrubou mořskou sůl a čerstvě mletý pepř.
Malinko jsem podlila vodou a přikryla pekáček alobalem. Pekla jsem na 150°C zhruba asi hodinu.
Žebra musí být měkká, ale nesmí se rozpadat.
-


BBQ omáčku jsem si už namíchala podle svých chutí a musím říct, že mi v ní nic nechybělo.
Recept na ni najdete zde na blogu. Stačí jen kliknout na odkaz ;-)
-
Dobře si rozpalte grill a vše může začít !
Maso je potřeba během grilování několikrát důkladně potřít a rozhodně s marinádou nešetřete.


-


Žebra rozřežte na jednotlivé kosti. Dejte na hromadu a zbytek BBQ omáčky doporučuji podávat místo kečupu. Úspěch bude určitě zaručen a pokud nebude dost rychlý,
 tak na vás zbudou jen kosti !

Dobrou chuť  !


3 komentáře:

  1. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám velikou radost. Není nad spokojené návštěvníky mého blogu. Velmi mne těší, že jste si pochutnali ;-)

      Vymazat
  2. Tak to nemá chybu. Takovou večeři bych si taky nechala klidně líbit :-) . my zatím nemáme ani ten gril, takže je to z říše snů :-D . Líbil by se mi nějaký pořádný plynový gril, třeba z https://www.avenberg.cz/k94-grilovani-plynove-grily , protože je jednodušší na používání než na uhlí nebo elektrický, ale nevím, jak dlouho tam vydrží bomba jestli je bezpečný? Z plynu mám totiž takové smíšené pocity.

    OdpovědětVymazat