pátek 29. července 2016

Ovocný " FOFR " koláč bez vážení





Tento recept vznikl z nouze o čas. Navíc pokud doma nemám kypřící prášek bez fosfátů, tak ani nepeču, protože i když ho dám opravdu malinko, tak ho na špičce jazyku prostě cítím.
Od maminky ze zahrady jsme dostali směs  rybízu a i trochu angreštu. Na trhu v dobré víře dětem přilepšit, jsem koupila i borůvky - údajně z Jižních Čech, ale byly hnusné a nahořklé. Prosypala jsem je tedy na noc cukrem, že si je dáme rádo do jogurtu,. Nakonec ale putovaly k ostatnímu ovoci do koláče. Mám své oblíbené recepty, ale po návratu z cest jsem byla tak unavená, že už se mi nic nechtělo hledat. Navíc jsem potřebovala mít buchtu hotovou a už před půl hodinou bylo pozdě.
Dva hladové krky, lačné po zákusku mne neustále bombardovaly otázkami " kdy už to bude ! ".
Vzala jsem tedy klasicky hrníček 250ml a šla na věc.
-
ovoce (čerstvé/mražené)
2 vejce (bílky oddělit)
1/2 hrnku cukru krupice
1/2 hrnku oleje
1/2 hrnku mléka
2 hrnky polohrubé mouky
větší špetka soli
2 vrchovaté lžíce hl. mouky
2 vrchovaté lžíce cukru
1cm silný plátek másla
-
Na ovoci rozhodně nešetřete. Výška buchty záleží na velikosti plechu, který použijete. Já pekla na klasickém, přes celou troubu a tak buchta není nějak závratně vysoká, ale za to plná ovoce.
A ruku na srdce - komu chutná suchý piškot ;-) 
Ovoce jsem tedy nabrala 3x vrchovatě do dlaní . Pokud nemáte vyloženě sladké, jako jsou třeba vyzrálé meruňky, je lepší nejprve ovoce promíchat s cukrem.
Připravte si dvě misky, el.šlehač a předehřejte troubu na 180°C. Další krok je, že si oddělíte žloutky od bílků. K bílkům dáte špetku soli a vyšleháte tuhý sníh.
Je lepší dělat sníh jako první, protože potřebujete opravdu čisté metličky. Kdyby jste to dělali naopak, tak je musíte oplachovat. Že vám padne sníh se bát nemusíte ! Je to takový FOFR, že nebude mít šanci ;-)
Ve větší míse šlehačem vyšlehejte žloutky, cukr a olej. Nemusíte nějak dlouho. Pěnu vám to neudělá a ztrácíte jen čas. Zašlehejte mléko, dva hrnky mouky a gumovou stěrkou opatrně vmíchejte sníh.
Plech si vymažte máslem a vysypte pol.moukou. Těsto vlijte na plech a bohatě poklaďte připraveným ovocem. 
Z hl.mouky,cukru a másla vytvořte prsty žmolenku a koláč jí posypte.
Vložte do trouby a pečte 35-45 minut. Záleží hodně na troubě a tak vezměte špejli a píchněte do místa, kde není moc náplně. Pokud se těsto ke špejli nelepí, tak máte hotovo.
Po vychladnutí můžete, ale nemusíte posypat trochou moučkového cukru. Záleží na vás a na sladkosti ovoce.

Dobrou chuť  !

Žádné komentáře:

Okomentovat