středa 17. srpna 2016

Plněné pečené papriky na špeku




1 kg mletého masa (mix)
6 velkých bílých paprik
2 vejce
1 vetší cibule
2 stroužky česneku
sůl a pepř
2 lžičky uzené papriky
majoránka a drcený kmín dle chuti
150g uzené slaniny (špek)

Jistě znáte variantu pečených paprik, kdy je v mase rýže a papriky se pečou společně s rajskou omáčkou. Já tohle přímo nesnáším - papriky jsou rozbředlé a vše má divnou pachuť. Už od mala mi musela máma dělat zvlášť masové koule, které se paprik nesměly ani dotknout. Jednou ale udělala variantu na špeku a to bylo úplně něco jiného ! K tomu dobré vařené brambory a jídlo, které nemá konkurenci bylo na světě.
-
Vše tedy začne nákupem paprik, špeku a kvalitního mletého masa. Já byla u řezníka a když jsem si myslela, že se prodavačka nedívá ... nenápadně jsem si k masu přičichla.
No - viděla mě ! Nebyla moc ráda, že ji nevěřím, ale znáte to. Přijdete domů ... rozbalíte sáček a co potom. Přeci nepoletím zpátky do obchodu se hádat. Raději věci řeším na místě.
Maso ale krásně vonělo a nakonec po krátké debatě vykoukl prodavačce i úsměv na tváři.
Papriky jsem koupila v poklusu cestou domů a nevěnovala ji tolik pozornosti jako masu.
A to byla chyba !
Dlabu si tak papriky - něco mě pošimrá pod nosem - utřu si ho a áááááááááá !!!
Hergot já koupila pálivé . Ale jak pálivé. To bylo naprosté inferno. 
Milujeme s mužem ostré, ale tohle ? To prostě dětem k obědu dát nemůžu.
Tak znova cesta do obchodu pro normální papriky :-)
-
Paprikám tedy odřízněte vršky se stopkou a vydlabejte semínka.
Cibuli si pokrájejte na jemno a smíchejte  se všemi ostatními surovinami.
Naplňte papriky a pokud vám zbude maso, můžete udělat koule a nebo naplnit i kloboučky se stopkami.
Špek nakrájený na plátky dejte na papriky - stejně sklouznou ;-)
a malinko cca 1 dcl vody podlijte. Papriky pustí vodu také a zbytečně by to potom plavalo.
Osolte, opepřete a pokud máte rádi, můžete přidat i trochu cibule. Dejte do trouby pečte na 200°C cca 1 hodinu.


Během pečení polévejte výpekem. Jestliže se vám bude zdát maso propečené už dříve (záleží na velikosti papriky), tak zapněte grill a nechte papriky chytnout barvu.
Podávejte s vařeným bramborem polité výpekem.



Dobrou chuť  !  

Žádné komentáře:

Okomentovat