čtvrtek 25. srpna 2016

Sladko-kyselé smažené tofu se zeleninou - VEGE


( 2 porce )


Toto jídlo vzniklo tak nějak samo. Protože miluji Asijskou kuchyni, tak ráda pročítám různé zahraniční weby o vaření a nebo cestovatelské kde, kdo co jedl a podobně.
Mockrát jsem četla o smažené rýži, nudlích a taky tofu. Nemohla jsem ale dlouho najít žádný recept, který by mě oslovil na první dobrou. 
Protože tofu, tempech a jinak upravenou sóju miluju, tak jsem se toho jídla nebála. Navíc má podobnou vlastnost jako cuketa - velmi dobře přejímá chutě ;-)
Co tedy budete potřebovat na "moje" smažené tofu ?


1 balíček Tofu 
zelenina dle chuti 
(mrkev, cibule, řap.celer, cuketa, paprika, jarní cibulka ...)
kousek zázvoru
2 stroužky česneku
olej (řepka/slunečnice)
2 lžíce sojové omáčky
2 lžíce rybí omáčky
1 lžíce ústřicové omáčky
rýžový ocet podle chuti
1/2 hrnku vody
1 lžička škrobu
( 1 chilli paprička  )
2 lžíce cukru (palmový/třtinový)
1 lžička koření 5 vůní

 Jaké zvolíte tofu záleží na vás. Já nejraději lahůdkové lehce marinované. Můžete použít ale i přírodní, uzené a nebo s chilli. Já si ho někdy nakrájím na kostičky 1x1 cm a osmažené zobu u telky. Je výborné, protože je křupavé a vůbec ne mastné.
-
Do woku či vyšší pánve si dejte  cca 1 cm oleje. Tofu rozkrájejte na centimetrové kostičky a smažte v oleji, dokud nebudou mít krásně oříškovou barvu.
Tofu vyjměte a nechte chvilku stranou. Část oleje slijte a můžete začít smažit zeleninu, kterou jste si nakrájeli na přibližně stejně velké proužky.
Začněte cibulí, mrkví, celerem a postupně po chvilce smažení můžete přidat cuketu, papriku a jinou měkčí zeleninu. Vše znovu dejte stranou a na troše oleje ve woku orestujte česnek, zázvor a chilli.
Přisypte cukr a nechte rozpustit. Nedělejte ale karamel ;-)
Přidejte všechny omáčky a vodu s rozmíchaným škrobem. Omáčka vám začne krásně houstnout. Pokud by byla příliš hustá můžete ještě přicvrnknou trochu vody. Měla by mít konzistenci sirupu.
Tofu i zeleninu vraťte do woku a dochuťte rýžovým octem. Pokud je jídlo málo slané, tak přidejte trochu rybí omáčky.
Na závěr posypte čerstvou jarní cibulkou .


Dobrou chuť  !

Žádné komentáře:

Okomentovat