pátek 7. října 2016

Šunková pěna






200 ml  šlehačky (31%)
250 g sýru ricotta
250 g šunky prosciutto crudo
sůl
pepř

Šunku vyberte tu nejkvalitnější. Proto já vybrala prosciutto crudo. Je celkem dobře k sehnání a je opravdu samé maso bez zbytečné soli a vody.
-
Šunku dejte do robota s kutrovacími noži a rozmixujte.
Přilijte šlehačku a ještě chvilku kutrujte dohladka. Nesmíte to ale přetáhnout, proto že jinak se vám tam udělají mini hrudky másla.
Přendejte do misky a vymíchejte se sýrem ricotta. Dochuťte solí, pepřem a vychlaďte.

Podávat můžete třeba jako já na Francouzské bagetě potřené máslem a rozpečené pod grilem ;-)


      Dobrou chuť  !  

2 komentáře:

  1. mňam,moc ráda bych vyzkoušela,ale asi to není recept pro začátečníky.V obchodě na mě koukali jako na cizince,když jsem chtěla koupit sýr "ricotta" nebo šunku "prosciutto crudo". Přiznám se,že i já čtu tento název poprvé.Zřejmě zůstanu u staré klasiky-chleba s máslem + nastrouhaným sýrem. Škoda,recept vypadá lákavě :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Neví kde bydlíte, ale třeba u nás u Alberta sýr ricotta normálně mají. Pro šunku musím tedy k řezníkovy. Je pravda, že ne každý ji prodává. -větší hypermarkety ale určitě.

      Vymazat