neděle 4. listopadu 2018

Pivní preclíky



Na vynikající pivní preclíky budete potřebovat:

250ml  piva
80ml  oleje
1 žloutek
300g polohrubé mouky
100g chlebové mouky
12g čerstvých kvasnic
 1 lžička: 
cukru, soli, kmínu, máku
1/3 lžičky pepře 

Pivo dejte mírně přihřát. Stačí jen tak ovlažit, aby kvasnicím bylo teplo. Dobře promíchejte společně s cukrem a přidejte zbytek surovin.
V robotu nechte hníst na střední rychlost cca 10 minut. Pokud máte k dispozici domácí pekárny, tak zvolte program těsto. Proces hnětení ale ukončete dříve. Přibližně po půl hodině. 
Vykynuté těsto si přendejte na pracovní plochu. Podsypávat není třeba. 
Těsto je vláčné a dobře se s ním pracuje. Rozdělte si ho na menší kousky a vyčkejte tenké hady.
Počítejte s tím, že ještě mírně nakynou a tak nechte na plechu dostatečné mezery.
Potřete rozšlehaným bílkem s trochou vody a posypte směsí drceného kmínu, máku a soli.
Preclíky se pečou 20 minut na 220°C.


Dobrou chut !

2 komentáře:

  1. Tohle je pro mě skutečně klenot české kuchyně. Preclíky. A když se udělá dobré pivní těsto, tak to je fakt hodně v topu. Zrovna o víkendu jsem je pekla v nové kuchyni. Jen jsem teda zjistila jednu vadu. Vůbec jsme nemysleli v té kuchyni na stínění. Takže tam asi budeme muset pořídit ještě venkovní žaluzie, protože máme okna na východ a celé dopoledne jsem byla oslněná sluníčkem.

    OdpovědětVymazat
  2. My si preclíky často kupujeme. Máme je rádi třeba k večernímu sezení u vína nebo k svačině. Hlavně přítel je miluje, mohl by je jíst furt. Proto jsem recept na ně dlouho hledala. Chtěla jsem je zkusit upéct doma. Pár jsem jich našla, ale žádný nebyl tak chutný, jak tento. Preclíky nejsou tak tvrdé, jak některé byly. Proto recept doporučuji a hned jdu zase várku napéct.

    OdpovědětVymazat